Saturday, April 3, 2010

清明

一起被帶出門的不再是鐮刀鋤頭剪刀,
取而代之的是種種零食汽水及防曬霜。

一路的野花野草如今不再胡亂橫生,
有的是一路平坦的水泥地,
往事一去不復,時代更在進步。

現在的清明給我的意義不再注重在行孝,
更多的是像家庭難得的聚會,
大家一起頂這個毒辣的大太陽在勞動,
勞動后的汗水,
一滴一滴地拍打著地上,
然后大家坐一起乘涼,
分享著拜祭前人后的牲物,大家一起地侃談,
清明其實也不錯。



在拜祭完太公的那座高山上,
我居然還可以看到那五味雜陳的地方,
我該用什么樣的心情,看著那個遠方。

“爸,那里是我學校吧?”
“嗯啊,有那座地標嘛。”

我頓時愕然。




After you've gone, my life getting suck each day.
Those memories which warm my heart has faded by my tears
,
I thought you're the one who knows my heart, you're the right person sharing the same personality with me,
yet, you've decided to prove me wrong...

Life became miserable after the day you've gone.

4 comments:

晚星 said...

狮子,知道你喜欢说你没事。但是,还是要加油。狮子是不拘困难而行的。

Anonymous said...

i still love you... do you know that...

Eric said...

to wanxin:

thanks anyway :)

Eric said...

of course i know...

Other than you, who else could read my mind?