Wednesday, March 24, 2010

為他做嫁衣裳

一個晚上下來,
我們同床異夢,我徹夜未眠。

那個早上,很暗很暗,
因為我們在房里,
我問他需不需要我送他去他們約會地點,
不是因為我看開了,是我擔心他的安全,
他說不用,
我苦笑,我到底怎么了我,
居然想載自己的情人去會情郎?

屋外有面包車,
當時我想也沒有想地就跑了出去,
我居然忘了我身上只剩幾塊錢,
向老板要了兩個面包放在他的柜子上,
結果我只剩下30仙在身上,我自己都覺得自己好笑。

一切都變得只剩我一個人在自導自演的電影,
述說著多么諷刺的自我思想。


The stars lean down to kiss you
And I lie awake and miss you
Pour me a heavy dose of atmosphere
'Cause I'll doze off safe and soundly
But I'll miss your arms around me
I'd send a postcard to you dear
'Cause I wish you were here

I'll watch the night turn light blue
But it's not the same without you
Because it takes two to whisper quietly
The silence isn't so bad
Till I look at my hands and feel sad
'Cause the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly

I'll find repose in new ways
Though I haven't slept in two days
'Cause cold nostalgia chills me to the bone
But drenched in vanilla twilight
I'll sit on the front porch all night
Waist-deep in thought because when I think of you
I don't feel so alone

I don't feel so alone
I don't feel so alone

As many times as I blink
I'll think of you tonight
I'll think of you tonight

When violet eyes get brighter
And heavy wings grow lighter
I'll taste the sky and feel alive again
And I'll forget the world that I knew
But I swear I won't forget you
Oh, if my voice could reach back through the past
I'll whisper in your ear
Oh, darling,
I wish you were here

6 comments:

S\W said...

dun sad :(

小惠 said...

看了,我都為你心疼..
給自己點時間吧..

Anonymous said...

這個...
就好像你之前叫我想讀書的事情一樣
(雖然事實上是差很遠)
可是就是都是要靠你自己去面對
每次看到你發泄或抒發心情的文字
誰不心疼?
可是別人想幫也幫不到你..



希望每次你朋友跟你說的那些
你都有一天會懂 會回來
以后都不在FB留言給你了啦!
因為我相信你自己會懂 會去面對

我跟你說!
你真的去跳樓跳海吃藥
我就一輩子看扁你!看遍你!


我是真的真的希望
你可以多為自己想想 為自己開心地活!
加油我的大獅子(抱)

Eric said...

謝謝...

你超级霹雳无敌可爱的妈 said...

要的不是你的谢谢,而是你发自内心的灿烂笑容。懂吗?

Eric said...

誒,說真的有點想你